Z ostatniej chwili
Czy raporty linków zewnętrznych da się zautomatyzować Pozycjonowanie nowej strony vs. witryny z długą historią. Dwie strefy SEO
Czy raporty linków zewnętrznych da się zautomatyzować Pozycjonowanie nowej strony vs. witryny z długą historią. Dwie strefy SEO

Czy raporty linków zewnętrznych da się zautomatyzować? Pozycjonowanie nowej strony vs. witryny z długą historią. Dwie strefy SEO

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Czy raporty linków zewnętrznych da się zautomatyzować?

Czas poświęcony na wypełnianie raportów dla wszystkich klientów i prezesów można liczyć w dziesiątkach godzin. Dlatego warto zautomatyzować chociaż część tego procesu. W tym tekście znajdziesz przydatne wskazówki, jak wykorzystując Google Spreadsheets oraz XPath zaoszczędzić swój czas.

Co to jest xPath?

XPath jest to język służący do adresowania części dokumentu XML. Możemy wykorzystać go do odnoszenia się do znaczników w drzewie HTML strony internetowej. Prostszym językiem i adaptując do HTML – dzięki regułom języka XPath jesteśmy w stanie odwołać się do określonych elementów HTML na stronie internetowej, a następnie pobrać ich zawartość…

Więcej dowiesz się u źródła >

Pozycjonowanie nowej strony vs. witryny z długą historią

Długa historia domeny może mieć znaczący wpływ na efekty osiągnięte w pozycjonowaniu. Nie jest jednak przesądzone, że efekty te na pewno będą zadowalające. Natomiast, jeszcze do niedawna, krążyło przeświadczenie, że „świeża domena” jest niewiele warta dla wyszukiwarki, a wszelkie próby optymalizacyjne, przynajmniej w pierwszym okresie jej działania, nie przełożą się na jakąkolwiek konwersję.

Istnieją również zwolennicy teorii, iż krótki wiek nowej domeny to niezaprzeczalny plus, wręcz pomocny w procesie pozycjonowania. Jak jest naprawdę? W jaki sposób pozycjonować domenę z krótką, a w jaki z długą historią, aby w obydwu przypadkach wypracować efekty? Czy bardziej opłacalne jest korzystanie z domeny wiekowej, czy może szukanie czegoś nowego i nieużywanego?…

Więcej dowiesz się u źródła >

Dwie strefy pozycjonowania – on-site i off-site

Pozycjonowanie stron internetowych nie ogranicza się wyłącznie do działań zorientowanych na modyfikację samego serwisu. To strategia sięgająca dużo dalej, biorąca pod uwagę wiele różnych aspektów dotyczących między innymi usług Google oraz social mediów. Stąd rozróżnienie na czynniki on-site i off-site analizowane w ramach pozycjonowania.

Pozycjonowanie polega na analizie czynników rankingowych, które wykorzystywane są przez Google do automatycznego wartościowania poszczególnych stron i umieszczania ich na określonych pozycjach. Na tę chwilę znanych jest nam już kilkaset elementów wpływających na miejsce danej witryny w rankingu wyszukiwania. Każda strona internetowa funkcjonuje w oparciu o nie, a ich jakość ma bezpośredni wpływ na poziom widoczności serwisu dla użytkowników. Spośród wszystkich do tej pory zidentyfikowanych źródeł rankingowych wymienić możemy kilka najpopularniejszych…

Więcej dowiesz się u źródła >

Rewolucja! Nagłówki w Google będą teraz automatycznie generowane przez algorytmy

Od pewnego czasu publikujący treści w internecie i specjaliści od pozycjonowania zauważyli, że nagłówki w wyszukiwarce Google pokazują się w zmienionej, nieprzewidzianej formie. Teraz mamy oficjalne potwierdzenie: winnym jest nowy algorytm SEO.

Nie jest tajemnicą, że większość stron internetowych posiada (lub powinna posiadać dla lepszego pozycjonowania) tag „title”, w którym zamieszcza się nagłówki dla artykułów, podstron serwisów czy stron produktowych. To właśnie na podstawie tej informacji i opisu meta Google generuje wyniki wyszukiwania w swojej popularnej wyszukiwarce. W skrócie – autor nadaje stronie tytuł, a czytelnik na jego podstawie klika w link lub nie…

Więcej dowiesz się u źródła >

Dlaczego optymalizacja prędkości ładowania ma znaczenie w SEO?

Od dawna w świecie SEO można zauważyć, że coraz większą rolę w osiąganiu najwyższych pozycji frazy w organicznych wynikach wyszukiwania odgrywa prędkość ładowania strony. Wciąż jednak wiele witryn boryka się z różnorodnymi problemami, które negatywnie wpływają na to, z jaką szybkością działają one na urządzeniach docelowych użytkowników. Jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy jest fakt, że wielu właścicieli stron wciąż nie przykłada odpowiedniej wagi do tego, jak szybko ładuje się ich strona. Dziś jednak trudno sobie wyobrazić skuteczne pozycjonowanie stron, które nie uwzględniałoby w swoich działaniach optymalizacji prędkości działania strony.

W mojej kilkuletniej karierze pozycjonera nie raz spotkałem się z klientami, którzy świadomie ignorowali problemy związane z prędkością działania witryny lub nie wiedzieli, że parametr ten jest tak istotny w procesie pozycjonowania strony i zdobywania widoczności na kolejne słowa kluczowe. Dlatego też w tym artykule chciałbym wskazać, dlaczego warto ustalić szybkość ładowania strony jako jeden z priorytetów podczas tworzenia witryny, a także omówić najczęstsze przyczyny powstawania problemów związanych z ładowaniem strony

Więcej dowiesz się u źródła >

Dlaczego visual marketing może zwiększyć wartość twojej firmy i zbudować trwałą relację z klientem, czyli potęga designu

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego szefowie kuchni przywiązują tak dużą wagę do prezencji ich potraw na talerzu? Czasem można odnieść wrażenie, że jest to dla nich ważniejsze niż sam smak dania. Tak, mistrzowie kuchni wiedzą, że „jemy oczami”. To samo wie dobry projektant.

Także w marketingu zainwestowanie w dobrze zaprojektowane doświadczenie jest w obecnych czasach koniecznością. Zapewnia szybki wzrost zaufania i rozpoznawalności marki…

Więcej dowiesz się u źródła >

WIDOCZNOŚĆ REKLAMY DISPLAY ORAZ WIDEO. OTO NAJWAŻNIEJSZE DANE

Średni współczynnik widoczności (viewability) reklam displayowych pozostaje na polskim rynku po II kwartale bieżącego roku na identycznym poziomie jak kwartał wcześniej. Z kolei reklamy wideo są o kilka punktów procentowych mniej widoczne w porównaniu z I kwartałem.

W II kwartale bieżącego roku średnia oglądalność reklam wideo w polskim internecie spadła o 2 punkty procentowe, do 78 proc. (wobec 80 proc. w Q1). Reklamy displayowe utrzymały natomiast współczynnik widoczności na poziomie 61 proc., identyczny jak kwartał wcześniej, wynika z raportu „Viewability Benchmarks”, opublikowanego przez firmę Meetrics. Średnie viewability reklam display dla wszystkich badanych rynków europejskich wyniosło 57 proc. (odnotowując spory spadek względem I kwartału, kiedy wskaźnik ten wynosił 61 proc.).

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA