E-mail. Ewolucja. Data Driven Mailing
Wynaleziony w Stanach Zjednoczonych w 1971 roku. Po drodze wysłany w kosmos, uśmiercany (m.in. przez samego Marka Zuckerberga), a także wychwalany jako najskuteczniejsze narzędzie marketingowe (tak, jedna zainwestowana złotówka przekłada się na 38 zł zysku). E-mail przeszedł naprawdę długą drogę.
Dziś, w 2017 roku, żyje i ma się dobrze, a nawet bardzo dobrze- m.in. za sprawą rozpędu, jakiego dodają mu nowoczesne dane. Czym e-mail marketing może nas jeszcze zaskoczyć?
Mailing + Data Driven- jak go rozumiemy?
Pomimo, iż mailing jest najstarszym kanałem komunikacji, jest jednocześnie najskuteczniejszy, co potwierdzają różnego rodzaju raporty, m.in. The Custora E-commerce Pulse 2016, gdzie w przypadku działań e-commerce`owych znajduje się zawsze w czołówce, a długo zajmował pierwsze miejsce tuż przed Google Adwords i wyszukiwaniem organicznym. Jest skuteczny także w innych branżach, jak finanse, motoryzacja, czy sprzedaż usług…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Jak zyskać pewność, że Twoje projekty są rentowne?
Wszystkie firmy oferujące usługi b2b dążą do tego, żeby ich projekty były dobrze wycenione i rentowe. Niestety, nawet najbardziej doświadczonym przedsiębiorcom zdarza się praca przy projekcie, który finalnie nie przyniósł zakładanych zysków lub wygenerował straty.
Wynika to z kilku problemów, z którymi borykają się firmy:
- Problem z odpowiednią wyceną projektu
- Problem z mierzeniem zyskowności projektu
- Problem z dokładnym określeniem momentu, w którym projekt przestaje na siebie zarabiać lub zaczyna przynosić straty
- Problem z porównaniem opłacalności projektów, które są rozliczane w różnych modelach bądź walutach…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl
Dlaczego mobile zabija digital?
Bądźmy ze sobą szczerzy. Szczerzy? Chwileczkę, prosimy o chwilę uwagi, bo jest to słowo, które w marketingu nieczęsto się słyszy, ale w tym momencie jedyne, które możemy napisać. Dlaczego? Bo na naszych i Waszych pięknych oczach mobile bardzo szybko zabija digital.
Odważne stwierdzenie w roku, który jeszcze nie jest oficjalnie nazwany nawet rokiem mobile? Oczywiście, zgadzamy się, to mocne słowa jak na tę chwilę. Dwuznaczne? Prawdopodobnie tak, ponieważ mobile to przecież, wg encyklopedii i wiedzy każdego specjalisty od social media, jeden z elementów digitalu. Ale żeby nie igrać z możliwym gniewem, wszystkim naszym znajomym digitalowcom (których, co ciekawe, niezależnie od wieku, przybywa codziennie w ilościach hurtowych), napiszemy może tak: mobile zabija desktop, który od zawsze był synonimem cyfrowego odbioru treści, szczególnie internetowych…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Jakie nazwy domen wybierać, a których unikać?
Nazwa domeny to coś, co może albo pomóc w kreowaniu doskonałego wizerunku firmy, albo zrzucić naszą stronę w ciemną otchłań końca internetu. Wybierając domenę, warto wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników, takich jak łatwość zapisu, wymowy, zrozumienia i zapamiętywalność.
Należy także sprawdzić, czy w działaniach konkurencji nie występuje podobne hasło – nawet jeśli nie bezpośrednio w tytule firmy, to należy także wybadać czy konkurencja nie używa go w hashtagach, hasłach reklamowych lub claimach. Warto również zrobić małą ankietę i sprawdzić wśród internautów, znajomych i bliskich, z czym kojarzy się wymyślona przez nas nazwa, czy potrafią ją zapisać i łatwo zapamiętać. Jeżeli domena przejdzie powyższe testy, można śmiało ją wykupić…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl
Najpopularniejsze formuły copywriterskie
Wszystkie najlepsze teksty reklamowe posiadają jedną niezwykle istotną cechę wspólną – skutecznie sprzedają. Nie ważne więc, czy zajmujesz się sprzedażą żarówek, organizacją koncertów rockowych czy kreatywnym strzyżeniem psów – w każdym przypadku Twoim głównym zadaniem jest zdobycie Klienta, a najlepiej pomoże Ci w tym właśnie skutecznie sprzedający tekst reklamowy.
Jeden uniwersalny wzór na doskonały tekst reklamowy nie istnieje – w grę wchodzi po prostu zbyt dużo zmiennych – grupa docelowa i jej zachowania konsumenckie, otoczenie konkurencyjne, pozycjonowanie marki, wady i zalety Twojego produktu bądź Twojej usługi i wiele, wiele innych…
Czytaj więcej na: https://premium-consulting.pl
Case study: Jak udało mi się podwoić ruch na blogu? (W miesiąc, ale fundamenty robiłam wcześniej. Powiem Ci jakie!)
Ten post wypadałoby zacząć od mojej (lekko tragicznej) historii. Cześć, jestem Kasia i od prawie 5 lat prowadzę bloga. Maksymalny ruch jaki udało mi się osiągnąć w tym czasie to 12 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie. Kurtyna.
Obiektywnie może to i sporo, ale dla mnie to mało. Inne blogi zbierają w podobnym czasie duuuuużo większą publiczność! Kiedyś myślałam, że coś jest nie tak że mną, jako osoba prowadzącą blog(jest jedno – za rzadko piszę, ale o tym będzie dalej). Teraz już wiem, że to po prostu specyfika tematu z jakim się mierzę, co jednak nie przeszkadza mi w codziennej pracy walczyć o większy ruch i wzrosty.
I właśnie o tym drugim i walce (zwycięskiej!) będzie dziś mowa…
Czytaj więcej na: http://www.theowner.co