EdytorSeo.pl – edytor do szybkiego pisania tekstów
EdytorSeo.pl jest już oddany do użytkowania! Edytor z którym pisanie tekstów jest naprawdę szybkie i proste!
O edytorze pisałem już nie raz na tym blogu, testowałem go nawet na giełdach tekstów. Oto wpisy o edytorze:
- CopyLeniuch- edytor dla leniwych SeoCopywriterów
- Półautomatyczny Copywriter – testy edytora na giełdzie GoodContent
- Nowy edytor copywritera w akcji [WIDEO]
- Z Tym Edytorem Napiszesz Tekst Nawet 10x Szybciej!
- Półautomatyczny Copywriter na giełdzie TextBookers…
Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego jest nam potrzebne?
Pozycjonowanie strony internetowej, często potocznie nazywane SEO (z ang. Search Engine Optimization) to szereg działań mających na celu osiągnięcie najwyższych pozycji w organicznych, czyli naturalnych, wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika określonych fraz i słów kluczowych. Ma ono na celu również zwiększenie ogólnej widoczności naszej witryny w Internecie.
Wpisując określone hasła i słowa kluczowe w wyszukiwarce Google otrzymujemy listę stron internetowych, które – zdaniem wyszukiwarki – najlepiej pasują do określonego zapytania i najbardziej zasługują na to, aby zostać wyświetlone na określonych pozycjach. Wyniki wyszukiwania nie układają się jednak według zasady „od najlepszych do najgorszych”…
Więcej dowiesz się u źródła >Informacja w Google Maps o dostępności miejsc dla osób niepełnosprawnych
Google Maps wychodzi naprzeciw potrzebom swoich użytkowników – nic odkrywczego, bo wiedzieliśmy o tym na długo zanim powstał ten tekst. Potrzeby te są różnorakie, o czym także wiedzieliśmy bardzo dobrze. O jakie więc potrzeby chodzi tym razem?
Google Maps postanowił „przyjść z pomocą” swoim niepełnosprawnym użytkownikom. W jaki sposób? Dodając do wyników wyszukiwania informację o dostępności danego miejsca właśnie dla osób niepełnosprawnych. Jak dotąd, informacja ta pojawia się dla ponad 40 milionów wyszukań. Mając na myśli dostępność, chodzi nam oczywiście o odpowiednią infrastrukturę i udogodnienia, których brak w miejscach publicznych nadal da się zauważyć i boleśnie odczuć na swojej skórze. Google – brawo za pomysł!…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym są nagłówki strony internetowej?
Zdecydowana większość stron internetowych posiada nagłówki, jednak czy są one poprawnie skonstruowane? Jest to ważna kwestia nie tylko dla internautów, ale także z perspektywy pozycjonowania. Sprawdźmy, jak stworzyć dobre nagłówki, które przyciągną zarówno użytkowników, jak również roboty Google.
Można powiedzieć, że nagłówki na stronie internetowej są zmodyfikowaną wersją tych, które pojawiają się w prasie papierowej. Są oznaczeniem tytułów, podtytułów oraz śródtytułów ułożonych w odpowiedniej kolejności. Występują w treści strony w sekcji <body>
i są także znane jako tagi nagłówkowe. Kiedy ich używamy, dana treść jest wyróżniona – font jest powiększony i pogrubiony. Pomaga to użytkownikom zauważyć najważniejsze detale na stronie oraz dowiedzieć się czego będzie dotyczyć treść. Tym samym ułatwi to poruszanie się po danej stronie…
Jak stworzyć mapę witryny?
Mapa witryny to plik, w którym zgłaszamy informacje o wszystkich adresach URL, grafikach oraz innych plikach w obrębie naszego serwisu. Odpowiednio zbudowana sitemapa XML jest odczytywana przez wyszukiwarki i pomaga im w zrozumieniu struktury serwisu. Należy pamiętać, że sitemapa nie gwarantuje zaindeksowania zamieszczonych w niej adresów URL, ale znacznie ułatwia proces indeksowania witryny przez roboty.
Google potrafi obsłużyć kilka formatów map witryn. Do najczęściej wykorzystywanego sposobu zapisu mapy witryny wykorzystywany jest format XML. Poprawnie skonstruowana w XML mapa powinna być zakodowana w formacie UTF-8, a adresy URL powinny zawierać odpowiednie kody zmiany znaczenia (ucieczki). Więcej informacji na temat prawidłowego projektowania mapy witryny znajduje się na stronie…
Więcej dowiesz się u źródła >Google Search Console. Jak prezentować naszą stronę w wynikach wyszukiwania
W dwóch pierwszych częściach przewodnika po Search Console przyjrzeliśmy się kwestiom technicznym (dostęp do serwisu i indeksowanie) oraz analitycznym (analiza ruchu), w trzeciej części głównym tematem będzie wykorzystanie narzędzia Google do wyróżnienia i uatrakcyjnienia prezentacji linków do naszej witryny w wynikach wyszukiwania.
Wygląd w wyszukiwarce
Wygląd w wyszukiwarce to sposób, w jaki prezentowane są linki do naszej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google. W ciągu ostatnich lat lider na rynku wyszukiwarek internetowych stara się urozmaicać i uatrakcyjniać widok SERP’ów, m. in. za pomocą opisów rozszerzonych (rich snippets – dodatkowe elementy opisujące zawartość podstrony wg określonych standardów) i tzw. featured snippets – polecanych fragmentów z odpowiedzią na zapytanie umieszczonych nad listą tradycyjnych wyników (np. fragmenty z odpowiedzią na pytanie / definicją prezentowane bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania, paczki z grafikami jako dodatkowy wynik, boxy z informacjami dotyczącymi połączeń lotniczych czy cen hoteli itp.)…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak założyć bloga zgodnie z zasadami SEO i na nim zarabiać
Jeśli to czytasz, prawdopodobnie prowadzisz już jakiegoś bloga lub jesteś zdecydowany na jego założenie i nie muszę przedstawiać Ci korzyści płynących z blogowania. Jeśli jednak prowadzisz stronę bez bloga i zastanawiasz się, czy warto rozbudować ją o dodatkowe treści zapraszam cię do mojego pierwszego wpisu:
Do czego potrzebna jest treść na stronie internetowej – zalety prowadzenia bloga
Dobrze prowadzony blog może przynieść wiele korzyści, niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes i szukasz nowych klientów, czy chciałbyś zostać influencerem. Muszę Cię jednak uprzedzić, że wszystko wymaga czasu. Zanim Twój blog osiągnie większy zasięg, będziesz musiał włożyć w niego sporo pracy. Ten tekst powstał po to, żeby ta praca nie poszła na marne. Opowiem Ci jak założyć bloga od podstaw z uwzględnieniem zasad SEO. Dzięki temu Twoje treści będą generowały ruch, a tylko czytany blog zarabia…
Więcej dowiesz się u źródła >Spam w Google Analytics
Posiadając własną stronę internetową każdy z nas chce, aby była ona odwiedzana przez jak największą ilość użytkowników. Dumnie stawiamy naszą stronę, dodajemy kod śledzenia Google Analytics i czekamy na pierwsze wizyty. Oczywiście pojawiają się one z czasem i wiele zależy od tego o czym jest nasza strona czy sklep, jak są promowane itp. Pewnego dnia sprawdzając statystyki nagle widzimy wzrost odwiedzin o nieproporcjonalną liczbę i do tego współczynnik odrzuceń wynosi 100%. To jest spam w Google Analytics i jest sposób na to aby z nim powalczyć.
Jak ustawić filtr w Analytics ?
Jednym i w sumie wobec mnie najbardziej skutecznym sposobem na odfiltrowanie spamu w Google Analytics jest ustawienie filtra. Nie jest to skomplikowana czynność i zajmuje nie więcej niż jedną minutę. Ja korzystam ze sprawdzonego sposobu i predefiniowanego filtra lecz wiem, że są osoby które ustawiają filtry niestandardowy. Aby ustawić filtr na spam w Google Analytics wystarczy tylko postępować po kolei…
Więcej dowiesz się u źródła >Rozwiązanie problemu fbclid za pomocą .htaccess lub Google Analytics
Od około miesiąca w raportach Google Analytics można zauważyć parametr „fbclid” doklejany do adresów URL przez Facebook. Facebook wprowadził ten parametr być może aby poradzić sobie z rosnącym blokowaniem śledzenia użytkowników w Internecie. Poniżej znajduję się recepta jak ponownie uporządkować dane w Google Analytics lub pasek adresu w przeglądarce użytkownika.
fbclid pojawia się, kiedy zalogowany do Facebooka użytkownik, klika w link, który prowadzi go do zewnętrznej strony. Do adresu URL dodawany jest parametr fbclid i jego wartość. W Google Analytics robi się bałagan w tym momencie, bo zamiast otrzymać dane o wyświetleniach jednego adresu URL, mamy ten ruch rozproszony. Ilustruje to poniższy zrzut ekranu. Jeden adres URL został rozproszony do ponad 90 wariantów…
Więcej dowiesz się u źródła >