Z ostatniej chwili

Jak zmierzyć efektywność newslettera?

E-mail marketing to nie tylko wysyłka newsletterów od okazji do okazji. To tylko jedna składowa tego kanału komunikacji, a kolejną i równie istotną rzeczą jest mierzenie efektywności wysyłanych wiadomości.

Z artykułu dowiesz się co mierzyć i jak interpretować wyniki swoich działań komunikacją poprzez newslettery.

Każde działania marketingowe, w tym także e-mail marketing, powinny posiadać strategię uwzględniającą cele do realizacji i mierniki sukcesu, zwane również kluczowymi wskaźnikami efektywności (KPI). Te wskaźniki są niezbędne w celu monitorowania działań i ich optymalizacji, a także, jak sama nazwa wskazuje, określenia ich efektywności.

Jakie główne wskaźniki mierzyć i w jaki sposób interpretować wyniki?

Współczynnik dostarczonych wiadomości

Wskaźnik ten pokaże Ci ile z wysłanych wiadomości dotarło do skrzynki odbiorczej Twoich subskrybentów. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się:

  • jaka jest reputacja Twojej domeny – niska reputacja może powodować wpadanie do folderu spam.
  • kondycji listy mailingowej,
  • reakcjach odbiorców na Twoje newslettery – gdy często są oznaczane jako spam lub kasowane bez ich otwarcia mogą być automatycznie kierowane do folderu spam.

Nie wszystkie wiadomości mogą dotrzeć także ze względu na odbicia twarde (gdy adres e-mail już nie istnieje) i miękkie (gdy np. skrzynka e-mail jest przepełniona wiadomościami). Dlatego warto dbać o higienę bazy mailingowej, o czym możesz przeczytać w moim artykule pt. “Dlaczego i jak dbać o czystość bazy mailingowej”.

Jak obliczyć współczynnik dostarczalności?

Monitoruj ten wskaźnik na bieżąco, bo duży spadek może wynikać ze zmian ustawień domeny i jej reputacji, a także błędem w systemie do wysyłki newsletterów. Czasem przyczyną może być także zmiana komunikacji lub nieregularne czyszczenie listy subskrypcyjnej.

Wskazówka: jeśli chcesz wyeliminować wpływ odbić na ten współczynnik to od liczby dostarczonych wiadomości odejmij wszystkie odbicia twarde.

Współczynnik otwarć (UOR/OR)

To nic innego jak stosunek unikalnych otwarć do dostarczonych wiadomości. W sumie są dwie szkoły mierzenia OR jednak bierze pod uwagę liczbę dostarczonych wiadomości, a druga wysłanych. Ponadto niektórzy biorą pod uwagę unikalne otwarcia, a inni wszystkie otwarcia. Ja rekomenduję jednak analizowanie stosunku unikalnych otwarć do dostarczonych wiadomości, co daje moim zdaniem bardziej miarodajne wyniki…

Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://nowymarketing.pl

 

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści

Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA