Szukając coraz to nowszych sposobów na pozyskanie ruchu z wyszukiwarek często skupiamy się na działaniach zewnętrznych np. kampaniach PPC czy link buildingu.
Zapominamy niestety, że rozwiązanie niektórych problemów technicznych wewnątrz witryny może w znaczący sposób przyczynić się do zwiększenia ruchu organicznego w serwisie. Jakie działania mogą zatem realnie wpłynąć na przybliżenie nas do zakładanego celu?
Audyt On-Page SEO
Na pewno ważnym elementem prowadzonej kampanii SEM jest audyt On-Page SEO. Prezentuje on szereg nieprawidłowości i skupia w sobie wytyczne, które należy wdrożyć, by zoptymalizować serwis pod kątem algorytmów wyszukiwarek. Chodzi tutaj, jak sama nazwa wskazuje, wyłącznie o działania wewnątrz witryny. Dodatkowo przenikają się one z optymalizacją treści np. poprawną strukturą nagłówków Hx czy optymalnie ułożonymi tytułami stron (page titles).
Każdy wzięty na warsztat serwis WWW wymaga wnikliwego sprawdzenia. Podstawowymi problemami po stronie On-Page SEO często są np.,
-
niska prędkość ładowania,
-
niepełna strategia indeksacji w wyszukiwarce lub jej brak,
-
błędne linkowanie wewnętrzne,
-
brak odpowiednich przekierowań,
-
duplikaty stron.
Wymieniać można długo, jednak skupmy się na tych kilku zagadnieniach, których optymalizacja może przyczynić się do lepszego crawlowania, renderowania i indeksowania podstron witryny, za czym idzie wzrost ruchu bezpłatnego z wyszukiwarek.
Wydajność ładowania stron
Istnieją narzędzia, które pozwolą w prosty sposób zdiagnozować stan witryny pod kątem prędkości ładowania i ogólnej wydajności. Pierwszym z nich jest GTmetrix, który po krótkiej analizie strony prezentuje ogólny pogląd na sytuację dotyczącą wydajności. Już na podstawie tego raportu developer jest w stanie dokonać zmian np. ograniczając liczbę zbędnych zapytań do serwera…
Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://nowymarketing.pl
Dzięki za linki
Polecam się