Z ostatniej chwili
Strona głowna / Marketing / Kompendium SEO. Przekierowania typu 301 w Majestic. Audyt Contentu. Google AdWords, jak tworzyć reklamy?

Kompendium SEO. Przekierowania typu 301 w Majestic. Audyt Contentu. Google AdWords, jak tworzyć reklamy?

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Pozycjonowanie stron – Droga na szczyt. Kompendium

Według badania Gemius PBI w maju 2016 roku liczba użytkowników internetu w Polsce wyniosła 25,2 mln. Do najpopularniejszych źródeł pozyskiwania wiedzy, materiałów czy odpowiedzi na pytania, wśród osób korzystających z sieci, należą wyszukiwarki internetowe. Prym pośród nich wiedzie Google, z którego korzystało w tym samym czasie 96% internautów, a każdego dnia czyni to średnio prawie 10 mln użytkowników. Osiągnięcie wysokich pozycji w rezultatach wyszukiwania dla wybranych zapytań powinno być więc celem każdego właściciela witryny. Do realizacji tego celu służy pozycjonowanie stron internetowych. Chcesz wiedzieć, w jaki sposób przebiega pozycjonowanie, jak robić to skutecznie i jakich unikać błędów? Tutaj znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje.

Na początku warto wspomnieć o jeszcze jednej zalecie pozycjonowania i jego przewadze nad innymi działaniami marketingowymi takimi jak reklama w telewizji, banery na stronach internetowych czy wysyłka maili. Użytkownicy, korzystając z wyszukiwarki, w tym momencie są zainteresowani danym tematem, produktem czy usługą. Tak więc pozycjonowanie, mimo mniejszego zasięgu od kosztownych reklam, umożliwia dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów, a ruch na stronie pochodzący z wyników wyszukiwania charakteryzuje się wysokim poziomem konwersji. Ponadto pozwala dotrzeć do użytkowników na wszystkich etapach procesu zakupowego, od wstępnego zainteresowania i zbierania informacji, aż do podejmowania decyzji zakupowych.

Najważniejsze pojęcia

Mówiąc o pozycjonowaniu stron, należy pamiętać, iż dotyczy ono naturalnych, czyli bezpłatnych wyników wyszukiwania, zwanych również organicznymi. Płatne reklamy AdWords w wynikach Google są całkowicie odrębną kwestią i nie oddziałują na rezultaty naturalne.

W skrócie: SEM = SEO + PPC

Na marketing w wyszukiwarkach (SEM – ang. Search Engine Marketing) składają się działania w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO – ang. Search Engine Optimization) – inaczej pozycjonowanie oraz osobno kampanie PPC (ang. Pay Per Click) obejmujące reklamy płatne za kliknięcie, takie jak Google AdWords. W Polsce bardzo często możemy się spotkać z określeniem SEM przypisanym do wspomnianej reklamy płatnej w wyszukiwarce.

Mianem pozycjonowania określamy zabiegi mające na celu zwiększenie widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe.

Czynności te dzielą się na dwie grupy:

  • „On-site” – obejmują elementy wewnątrz witryny,
  • „Off-site” – dotyczą linków zewnętrznych prowadzących do serwisu.

W uproszczeniu: Pozycjonowanie = Optymalizacja strony + Pozyskiwanie linków.

Wyniki wyszukiwania – SERP (ang. Search Engine Results Page)

W efekcie skutecznego pozycjonowania strony pojawia się ona na wysokich miejscach pośród naturalnych wyników Google, które stanowią grupę oddzielną od rezultatów płatnych

Czytaj więcej na:https://www.semtec.pl

Aktualizacja algorytmu: Wyświetlanie przekierowań typu 301 w Majestic

Z radością informujemy, że Majestic zaczął zwracać przekierowania typu 301 dla domen odsyłających, jak również liczby odnośników dla domen trwale przeniesionych (typu 301).

Ogólnie rzecz biorąc, spowoduje to zwiększenie zwracanej liczby domen odsyłających – ich liczba wzrośnie skokowo zwłaszcza w przypadku stron, które w trakcie ich obecności sieciowej zmieniły witryny, do których były przypisane. Przeprowadzka Majestic z adresu: http://www.Majesticseo.com pod adres: https://Majestic.com jest idealnym przykładem.

Jak zmieniliśmy logikę procesu

Zmiana ta pomaga teraz użytkownikom widzieć odnośniki, które poprzednio były „ukryte” za podstroną lub domeną typu 301. W przeszłości zwracanym przez nas rezultatem byłby odnośnik z samego adresu 301, ale poza sytuacją, w której podstrona przeniesiona typem 301 nie byłaby wyszukiwana osobną kwerendą, wyświetlenie wszystkich podstron odsyłających do samego przekierowania nie byłoby możliwe. W powyższym przykładzie byłyby to wszystkie podstrony zaznaczone kolorem niebieskim.

Zmiana nie wpłynie na wielkość indeksu Flow Metrics, jako że Majestic przepuścił już wskaźniki Trust Flow i Citation Flow przez przekierowania typu 301. Omawiana zmiana ujednolici parametr liczby odnośników ze wskaźnikiem flow metrics…

Czytaj więcej na: https://blog.majestic.com

Jak przeprowadzić Audyt Contentu

Dziś dowiemy się jak przeprowadzić skuteczny audyt contentu. Narzędzia jakie będą towarzyszyły naszym pracom to: Screaming Frog, Google Analytics, Excel i Google Search Console. Dla ludzi nieco bardziej majętnych polecam Majestic i SEMstorm.

Czym jest Audyt Contentu?

Definicją robocza contentu – wszystko co jest indeksowane na naszej domenie.

Czym wiec jest audyt contentu? Zgadliście! Audyt będzie analizą jakości i użyteczności pod względem SEO wszystkich elementów contentu. W skutek takiej analizy segregujemy elementy contentu na:

  • Takie które zostawiamy bez zmian
  • Takie które należy poprawić
  • Takie które należy usunąć lub połączyć z już istniejącymi

Po co przeprowadzamy audyt contentu?

Idealną sytuacją w której decydujemy się na audyt jest cykliczne sprawdzenie kondycji strony pod względem SEO. Algorytmy wyszukiwarek ulegają zmianie, linki zewnętrzne potrafią wygasać a jakość strony należy dostosować do zmieniających się wymagań użytkowników.

Do najczęstszych „usterek” SEO w przypadku których chcemy przeprowadzić audyt należą:

  • Wpadniecie w filtr lub karę od Google
  • Słabe wyniki oglądalności / wysoki współczynnik odrzuceń artykułów tematycznych
  • Przestarzałe teksty niedostosowane do wymogów obecnego użytkownika
  • Kanibalizacja słów kluczowych (rywalizujemy sami ze sobą na wybrane frazy kluczowe)
  • Przegląd serwisu po przejęciu / zakupie

Oczywiście powodów dla których warto przeprowadzić audyt jest więcej i nie sposób wymienić je wszystkie. Koniec końców zalecam przeprowadzanie audytu przynajmniej raz w roku lub zainwestowanie w narzędzia do śledzenia aktualnej pozycji i jakości ruchu.

Cel audytu contentu, bez względu na przyczynę jest jeden – jak wycisnąć maksymalną wartość pozycjonerską z indeksowanych podstron.

Od czego zacząć?

Mamy narzędzia, wiemy pod jakim kątem badać daną domenę teraz musimy odsiać ziarno od plew. Krok 1 to przeskanowanie domeny za pomocą Screaming Frog. Zbieramy informacje o podstronach i elementach a wyniki wstawiamy do Excela ze szczegółowym opisem…

Czytaj więcej na: http://skutecznewww.pl

Więcej znaków w reklamach Google AdWords

Ile razy zdarzyło Ci się wpaść na genialny tekst reklamy, który miał o kilka znaków za dużo? Tak, wiem. Ograniczenia znaków to zmora każdego, kto tworzy reklamy w AdWords. Szykuje się jednak zmiana. Google powoli testuje nowe reklamy w wyszukiwarce z większą dopuszczalną ilością znaków. I nie, nie robi tego dlatego, żeby ułatwić nam życie. Moim zdaniem jest to kolejny krok, który prowadzi do jeszcze większego zwiększenia widoczności reklam. A co za tym idzie – zwiększenia ilości kliknięć w reklamy. Gdzie możemy spodziewać się zmian?

DSA – Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

W reklamach DSA pojawiła się dość duża zmiana w wyglądzie. Są one teraz zdecydowanie bardziej podobne do zwykłych reklam w wyszukiwarce. Opcja ta jest już dostępna na większości kont i warto się nią zainteresować. Mamy teraz więcej miejsca na tekst i warto to wykorzystać.

Jak było?

W reklamach dynamicznych mieliśmy do wykorzystania 2 linie tekstu. W każdej mogliśmy wykorzystać 35 znaków, czyli razem 70. Dodatkowo wyświetlany URL mógł mieć również 35 znaków…

Czytaj więcej na: https://roiexperts.pl

Google AdWords 2017 – jak tworzyć klikalne i przyciągające wzrok reklamy linków sponsorowanych po zmianach

Reklama Google AdWords to rozległy ekosystem, na który składa się kilka obszarów o bardzo różnych funkcjach, charakterystyce czy wreszcie przeznaczeniu. Każdy marketer słyszał przecież o reklamach w wyszukiwarce – zarówno tych tekstowych, jak i PLA (Google Shopping). Wielu reklamodawców testowało też możliwości Google Display Network czy wreszcie reklamy video w potężnym YouTube. Już jakiś czas AdWords zapewnia także możliwość serwowania reklamy w charakterze mailingu, czyli Gmail Ads. Każda z tych przestrzeni to różne strategie prowadzenia kampanii, inne metody targetowania, a także rozliczania się (CPC, CPV) i wreszcie zupełnie inne typy reklam.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co zmieniło się w reklamach AdWords
  • jak tworzyć skuteczne reklamy AdWords?
  • o nowych możliwościach kierowania reklam
  • jak działa psychologia reklamy w wyszukiwarce…

Czytaj więcej na: https://www.bluerank.pl

O Legiobiznes.pl

Avatar
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Marketing i metafory. Jak szybko usprawnić SEO Co jeszcze wpływa na pozycję strony Widoczność strony w Google. Migracja strony

Marketing i metafory. Jak szybko usprawnić SEO? Co jeszcze wpływa na pozycję strony? Widoczność strony w Google. Migracja strony

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Metafory w marketingu Działania marketingowe oparte są na wiedzy …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA