Top 10 obszarów, na które zwracaj uwagę przy optymalizacji kampanii AdWords
O optymalizacji AdWords napisano już chyba tysiące poradników. W każdym znajdziemy mniej lub bardziej szczegółowe przykłady obszarów, które wymagają szczególnej opieki. Poniższy tekst wskazuje elementy, o których jako specjaliści z różnym poziomem wiedzy i doświadczenia po prostu zapominamy bądź bądź zostawiamy bez najmniejszej kontroli.
Jeśli chcesz spać spokojnie, z myślą, że twój biznes rośnie przy pomocy kampanii Adwords, zwróć uwagę na TOP 10 obszarów przy optymalizacji kampanii AdWords.
1. Ulepszone CPC
Jednym z obszarów, na który warto zwrócić uwagę przy optymalizacji kampanii jest strategia ustalania stawek – ulepszone CPC.
Czym jest ten element strategii stawki?
W inteligentny sposób dopasowuje koszt kliknięcie tak, aby zmaksymalizować liczbę konwersji. W skrócie system podnosi stawkę, kiedy zwiększone jest prawdopodobieństwo, że Twoja reklama może przynieść konwersje.
Samo ustawienie wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, dla których kampania AdWords przynosi wysoki ROAS. Czy tak rzeczywiście zawsze jest?
Kiedy nie ustawiamy ulepszonego CPC?
Jeśli tworzymy nową kampanię, która w pierwszej kolejności ma osiągnąć wysoki Wynik Jakości to nie należy ustawiać Ulepszonego CPC. Dlaczego? Koszt zostaje zwiększony, a nasza kampania ze względu na ograniczenia budżetowe nie posiada odpowiedniego zasięgu, który może wpływać na osiągniecie minimalnego Wyniku Jakości.
Warto przez to analizować również Ulepszone CPC pod kątem ruchu. Jeśli zależy nam na jednoczesnym ruchu i osiąganiu konwersji to strategia ta może nam to uniemożliwić.
Dodatkowo, warunkiem wykorzystania w pełni strategii jest stałe pozyskiwanie konwersji minimum 15 w okresie 2 tygodni. Uruchomienie ulepszonego CPC w tej sytuacji może doprowadzić do nierównomiernego wykorzystania budżetu, co rezultacie może doprowadzić do ograniczonego zasięgu kampanii.
Przy okazji tej strategii często popełnianym błędem jest ustawienie ulepszonego CPC przy braku skonfigurowanej konwersji w systemie AdWords.
W dodatku nie oczekujmy, że ustawienie ulepszonego CPC załatwi sprawę stałego pozyskiwania konwersji. Jeśli zmieniamy często komunikacje, sposób targetowania to pamiętajmy, że ulepszone CPC bierze pod uwagę owe zmiany i dotychczasowy wynik może się drastycznie zmienić…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
18 pytań, czyli podstawy AdWords
AdWords to program reklamowy online udostępniony przez Google. Pozwala on reklamować się w udostępnionych do tego miejscach. Dzięki temu firma może pozyskać nowych klientów. W poniższym artykule zebraliśmy najważniejsze zagadnienia, które składają się na podstawy AdWords. Dzięki temu będziesz mógł lepiej poznać to narzędzie lub usystematyzować już posiadaną wiedzę.
1. Co to jest sieć wyszukiwania?
Na sieć wyszukiwania składają się wyniki z google.pl, a także wszystkie inne wyszukiwarki na stronach partnerów Google, oznaczone enhanced by Google. Takie wyszukiwarki można znaleźć nawet na najpopularniejszych portalach informacyjnych.
W sieci wyszukiwania może być maksymalnie 7 reklam na jedną stronę. Przeważnie są to pierwsze cztery wyniki oraz trzy ostatnie. Pojawiają się one po wpisaniu przez użytkownika frazy. Jednak nie na każde zapytanie wyświetlają się reklamy, zależne jest to od tego, jakie słowa kluczowe wybrali reklamodawcy.
2. Co to jest sieć reklamowa?
Sieć reklamowa często określana jest skrótem GDN (ang. Google Display Network). Są to strony partnerów Google, na których wyświetlają się reklamy graficzne i tekstowe w ramach kampanii AdWords. Takie bannery oznaczone są symbolem:
Jest kilka metod, za pomocą których można wybrać miejsce wyświetlania się reklamy. Określić możemy tematykę stron, zainteresowania odbiorców, a nawet konkretne strony, o ile wyświetlają one u siebie reklamy jako partner Google.
Co ważne – możemy te metody kierowania ze sobą łączyć, np. tematy z zainteresowaniami. Pozwala to na bardziej precyzyjne targetowanie.
3. Co to jest kampania produktowa?
To rodzaj kampanii, w ramach której wyświetlane są konkretne produkty. Algorytm sam dobiera treść, która się wyświetli. Robi to na bazie specjalnie przygotowanego pliku, który wcześniej wprowadza się do AdWords.
Czytaj więcej na: http://rocketmedia.pl
Skuteczny e-mail marketing – jak nawiązać trwałe relację z nowo pozyskanymi subskrybentami?
Często mamy do czynienia z następującą sytuacją. Chcemy pozyskać nowych subskrybentów do bazy e-mailingowej, żeby następnie móc oferować im nasze produkty i usługi. Określamy profil takiej osoby, projektujemy profesjonalne landing page do zbierania zapisów, przygotowujemy prezenty za zapisanie się do określonej bazy i wydajemy ciężkie pieniądze na pozyskanie subskrybentów. A kiedy już ich pozyskamy następuje cisza…
Opisany przykład zdarza się bardzo często, szczególnie wśród firm, które wysyłają swoje newslettery czy e-maile stosunkowo rzadko, np. raz na dwa tygodnie czy raz na miesiąc. Z kolei szybkie nawiązanie relacji z nowo pozyskanymi subskrybentami jest kluczowe do tego, jak te osoby będą w przyszłości reagować na treści, które będziemy im wysyłać. Im później zaczniemy to robić, tym większe ryzyko, że nasi subskrybenci potraktują nas jak zwykły spam.
Dlaczego tak się dzieje? Ludzie po prostu zapominają, co robili wczoraj, a co dopiero kilka dni temu. A w zalewie ilości niechcianych czy promocyjnych e-maili po prostu kasują wiadomości od osób, których nie znają. I tak samo mogą skasować nasze e-maile, mimo, że w sposób świadomy zapisali się do naszej bazy.
Przygotuj e-mail powitalny
E-mail powitalny jest wysyłany dla nowo pozyskanych subskrybentów bezpośrednio po zapisie do bazy. I nie chodzi tu o wiadomość, która zawiera podziękowanie za zapis i formułkę z potwierdzeniem adresu e-mailowego. Chodzi o e-mail, który upewni osoby zapiane, że dobrze postąpili.
Co taki e-mail powinien zawierać?:
• Krótkie podsumowanie, co się dalej wydarzy – jak często będziemy się z nim kontaktować? Po co to robimy? Co on z tego będzie miał? Dzięki temu subskrybent będzie dokładnie wiedział, czego może się spodziewa, nie będzie zaskoczony, jak otrzyma od nas kolejne e-maile i nie wyrzuci ich do kosza…
Czytaj więcej na: http://www.internetstandard.pl
WhitePress źródło dobrej jakości linków i nie tylko
O to „skąd w obecnych czasach najlepiej pozyskiwać linki” czytelnicy pytają mnie od dawna przez e-mail, na facebooku, skype… to pytanie non stop do mnie wraca. Większość osób cały czas myśląc o linkowaniu widzi tylko precle i katalogi, które obecnie mogą być niebezpieczne. Ja na blogu już jakiś czas temu opisałem aż „101 konkretnych metod pozyskiwania linków White Hat Seo” także możliwości są duże.
Dzisiaj zajmę się jedną z bardziej lubianych przeze mnie metod pozyskiwania linków czyli artykułami gościnnymi. Nie jest ona może zbyt prosta i szybka, ale potrafi nie tylko podnieść pozycje strony, ale ściągnąć dobrze stargetowany ruch i potencjalnych klientów. Są to naturalne, dobre linki z treści serwisów powiązanych tematycznie.
Dzisiaj dowiesz się jak kilkukrotnie przyspieszyć korzystanie z niej dzięki platformie White Press, która jest uznawana za największą platformę content marketingową w Polsce w której 70% udziałów w 2016 roku wykupiła Grupa NetSprint.
WhitePress potrafi wspierać też działania biura prasowego, a także współpracy z influencerami, natomiast dzisiaj zajmę się wyżej wspomnianymi artykułami gościnnymi.
Jak piszą autorzy platformy WhitePress „Przede wszystkim jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcami i wydawcami. Na dzisiaj podstawową usługą, w której pośredniczy jest publikacja artykułów sponsorowanych, notek prasowych i treści content marketingowych.”
Czyli WhitePress nie jest typowym narzędziem do działań seo, aczkolwiek jak autorzy piszą, ponad połowa publikacji jest robiona pod seo. Jest to narzędzie marketingowe do promocji witryny.
Jak działa WhitePress?
Jeśli chcesz rozpocząć współpracę z WhitePress zarejestruj się tutaj >> wypełniając krótki formularz i potwierdź rejestrację klikając w link z e-maila.
Jak wspomniałem powyżej WhitePress jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą. Wydawcy dodają swoją stronę do serwisu WhitePress jest ona weryfikowana pod względem jakości serwisu, oceny merytorycznej, wyglądu, odwiedzalności… natomiast zainteresowani reklamodawcy mogą publikować swoje artykuły na tych blogach.
W artykule „Ile w obecnych czasach kosztuje link?” aby pokazać ile naprawdę czasu zajmuje pozyskanie przykładowego linka z artykułu gościnnego wypisałem aż 11 kroków. Większość tych kroków przejmuje WhitePress np. wyszukanie blogów z danej branży, ocena jakości blogów, zebranie parametrów seo, kontakt z wybranymi właścicielami blogów, ustalenie kosztów publikacji… jest tego naprawdę mnóstwo!
W WhitePress jest to dużo prostsze i szybsze, co przy dziesiątkach publikacji miesięcznie pozwala zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu.
Zaczynasz od zlecenia napisania artykułu przez dziennikarza whitepress, lub sam go dodajesz. Po jego akceptacji z bazy wybierasz serwis na którym chcesz opublikować artykuł, wnosisz opłatę i po około 2-3 dniach publikacja jest gotowa.
Dodajemy stronę do WhitePress w celu jej promocji
Po zalogowaniu się na konto kliknij „Reklamodawca” > po prawej stronie czerwony przycisk „Dodaj stronę internetową”
Sekcja Serwis W tym miejscu zobaczysz krótki formularz gdzie podajesz adres promowanej strony, nazwę projektu. Sekcja artykuły sponsorowane Następnie w sekcji „Artykuły sponsorowane” określasz tematykę portali na których będziesz umieszczał artykuły to bardzo pomaga później w ich poszukiwaniu, bo tutaj możesz określić na raz kilka tematyk, natomiast później w wyszukiwarce już tylko 1.
Sekcja artykuły eksperckie W tym miejscu określasz tematykę serwisów, która będzie zainteresowana publikacją Twoich artykułów eksperckich czyli bezpłatnych.
Czytaj więcej na: http://www.blog.gdaq.pl
Jak dynamicznie dostosować reklamy do lokalizacji użytkownika
Powszechnie wiadomo, że lepsza personalizacja reklam pozytywnie wpływa na ich klikalność. O zaletach płynących ze zwiększania CTR nie trzeba nikogo przekonywać, dla malejącej, ale wciąż znacznej liczby marketerów jest to jeden z głównych KPI kampanii. Całkiem niedawno, w mojej pracy spotkałem się z ciekawym wyzwaniem, które pozwala znacznie zwiększyć dopasowanie reklam, a co za tym idzie, prawdopodobnie zwiększy też CTR. Pytanie brzmiało: jak dopasować nagłówek reklamy, gdy ktoś w treści zapytania umieszcza miasto, mimo że sam produkt może kupić online na terenie całego kraju? Takie zapytania są problematyczne – trudno ocenić czy doprowadzą do konwersji, jest ich bardzo dużo i czasami ludzie szukają w miejscowościach, o których nie mamy nawet pojęcia.
Teoria magii
Wyobraźmy sobie przykładowy sklep online ze sprzętem sportowym. Wyobraźmy też sobie przeciętnego Mariusza, który chce kupić namiot. Pomijając długość lejka zakupowego, nasz Mariusz chce kupić namiot w internecie i zamówić kuriera, ale jednocześnie czuje się pewniej, jeśli będzie mógł go odebrać w sklepie, obejrzeć i ocenić osobiście. Będzie więc używał zapytań „namioty turystyczne” czy też „namioty turystyczne + miasto”. Najpopularniejsze metody dopasowania reklam do zapytań z miastem to:
- Kampanie kierowane na konkretne miasta – tak, ma to sens i jest świetne, ale miast w Polsce mamy 923 i nie znam człowieka, który robiłby to ręcznie – oczywiście można przy pomocy Excela, ale wtedy otrzymamy 923 kampanie. Da się? Da się, ale po co?…
Czytaj więcej na: https://www.szymkowiak.online
Oprócz whitepressa słyszałam jeszcze o takich platformach jak reachbloger.pl czy fusionpress.pl . Są mniej znane ale czy tak samo dobre ?
Powiem jedno, każdy sposób na zdobycie linków do strony jest dobry. Kiedyś Google ładnie pozycjonowało po # z Twittera. Po zmianach już tego nie widać. Uważam, że obecnie firmy muszą zacząć sie interesować Social Media’mi, a w szcególności FB, Instagram. No i oczywiście wpisy gościnne, przy dobrej współpracy firm, blogerów itp.