Reklama natywna – najmłodszy Digital Marketing Hero
O tym, jak rozwija się reklama natywna w Polsce, jak postrzegają ją domy mediowe, czy jest to forma reklamy przyszłości i o czym trzeba pamiętać, a czego unikać przy jej tworzeniu rozmawiamy z Marcinem Olszewskim i Beatą Żebrowską z Media Impact Polska.
Jak rozwija się reklama natywna w Polsce? Jak jest postrzegana przez domy mediowe? Czy ta forma reklamy jest przyszłością, w kierunku której będziemy zmierzać?
Reklama natywna rośnie w siłę i w każdym miesiącu zyskuje na popularności. Zainteresowanie widzimy głównie ze strony klientów końcowych, którzy przez ten model komunikacji starają się przekazać więcej treści oraz zbudować relację z czytelnikiem. Wyróżniamy 2 kierunki reklamy natywnej. Pierwszy to tzw. native content based, czyli treści tworzone przy współpracy z marką u danego wydawcy. Treści te mają przynosić wartość dla internauty, mają charakter mniej komercyjny zaś sam produkt jest tłem oraz dodatkiem do danej historii. Drugi kierunek, to reklama natywna nazywana również native display ad oraz infeed.
Co jest ważne przy stosowaniu tej formy reklamy? O czym trzeba pamiętać, czego unikać?
W myśl zasady „Content is the King, distribution is Queen and context is the Emperor” w przypadku reklamy native content najważniejsze są: ciekawa zawartość, to gdzie reklama się pojawia oraz jak jest rozpowszechniana. W przypadku native display ads istotne są natomiast automatyzacja zakupu powierzchni, skala kampanii i pomiary jej efektywności. Reklamy native display są jednym z rodzajów reklamy programmatic, gdzie efektywność reklamy wyświetlanej konkretnemu użytkownikowi jest dokładnie mierzona…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Jak stworzyć reklamę kontaktową na Facebooku?
Zastanawiasz się, w jaki sposób zdobywać kontakty do osób zainteresowanych Twoją firmą? Facebook może Ci w tym pomóc. Wszystko dzięki reklamie kontaktowej. Jednak pamiętaj, że taka reklama nie sprawdzi się w każdej branży oraz wymaga przemyślanego ustawienia. Polega na wypełnieniu formularza przez osobę zainteresowaną Twoją ofertą. Na szczęście większość danych uzupełniana jest automatycznie i właśnie w tym tkwi fenomen kampanii nastawionej na pozyskiwanie leadów. Z artykułu dowiesz się jak stworzyć taką kampanię, jakie są jej zalety i wady, a także jak zbierać kontakty, bez konieczności płacenia za reklamę.
Wybranie celu
Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z Facebook Ads, ten krok nie powinien stanowić dla Ciebie problemu. Jednak, gdy dopiero zaczynasz z MenedżeremReklam lub PowerEditorem, wyjaśnię Ci jak to zrobić.
Przejdź do MR lub PE. Cel, który musisz wybrać, to Pozyskiwaniekontaktów. Pamiętaj, aby nadać nazwę swojej kampanii. Najlepiej, jeśli tworząc kampanie, będziesz kierować się już wcześniej ustaloną metodą tworzenia nazw…
Czytaj więc na: https://redseo.pl
Jak powiększyć listę mailingową za pomocą Facebooka?
Portal Facebook, wraz ze swoją bazą niemal dwóch miliardów użytkowników, to dla wielu marek kluczowe narzędzie do osiągania założonych celów marketingowych. Ta platforma społecznościowa daje firmom nie tylko możliwość zaistnienia w sieci, ale także budowania relacji z użytkownikami czy pozyskiwania nowych klientów. A generowanie leadów, poprzez sukcesywne rozbudowywanie bazy adresów e-mail potencjalnych klientów, to czynnik, który decyduje o tym, czy dana firma osiągnie sukces i będzie mogła sprzedawać więcej. Zatem jak powiększyć listę mailingową za pomocą Facebooka?
Landing Page stworzony dla fanów strony firmowej na Facebooku
Strona docelowa, to osobna witryna, na którą kierowane są osoby, które np. kliknęły w reklamę umieszczoną w wyszukiwarce Google, na Facebooku lub w innym miejscu. Landing page służy nie tylko promowaniu konkretnych produktów i wspomaganiu ich sprzedaży, ale także ułatwia pozyskiwanie leadów, a więc osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.
Jeśli przedsiębiorstwo stosuje również Facebooka do osiągania swoich celów marketingowych, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie strony docelowej, która zaprojektowana została specjalnie dla osób będących użytkownikami tego portalu. Taki landing page jest o wiele skuteczniejszy, ponieważ jest on skierowany do konkretnych odbiorców i odwołuje się do komunikatu lub treści, która była promowana na Facebooku. Dobrze zaprojektowany landing page pozwala skutecznie powiększyć listę mailingową.
Jakie elementy powinna zawierać efektywna strona docelowa?
- konkretne i dające klientowi jasne wskazówki CTA (wezwania do działania);
- treści, które odpowiadają klikniętej reklamie i nie wprowadzają w błąd;
- zdjęcia i filmy, które uatrakcyjnią stronę;
- przedstawienie jednej oferty, tak aby potencjalny klient skupił swoją uwagę tylko na niej…
Czytaj więc na: https://www.emarketing.pl
Jeśli integracja Google News, to tylko z tą wtyczką. Jak skonfigurować SEO News?
Google News, to jeden z tworów, którego model biznesowy budził moje wielkie zdziwienie. Ot agregator wszystkich niusów i wiadomości w jednym miejscu. Z pewnością ktoś znajdzie użytek, ale co do zasady, czy właściwie warto zaistnieć w nim ze swoim serwisem? Oczywiście warto, ba i nawet trzeba, jeśli tylko profil Waszej strony internetowej wpisuje się w wytyczne. Technicznie jednak sprawa nie jest banalna, więc czy są gotowe rozwiązania? Zdecydowanie, my zdecydowaliśmy się na wtyczkę News SEO od znanej Wam doskonale marki Yoast. Czy warto?
Czas na Google News!
Długo zabieraliśmy się do dodania DailyWeb do Google News. Nie widziałem realnych korzyści, ale ostatecznie postanowiłem spróbować. Okazało się jednak dość szybko, że sama usługa ma kilka wymagań technicznych, które trzeba obsłużyć. Przede wszystkim jeszcze jakiś czas temu była informacja o osobnym kanale RSS, tylko i wyłącznie dla treści, które będą uwzględnione przez Google. Dodatkowo, każdy z nich powinien był mieć własny, unikalny numer id. Napisałem w czasie przeszłym, bo zdaje się że zaszła zmiana, a przynajmniej nie znalazłem informacji w dokumentacji GN w sprawie wspomnianego RSS. Czyżby zrezygnowali?
Fail
Nie dalej 2 lata temu, postanowiłem przetestować pierwszą z brzegu wtyczkę do WordPress, która zadawała się działać prawidłowo. Zgłosiliśmy nasz serwis po czym, po kilku tygodnia oczekiwania… został ona sprawnie odrzucony. Co gorsza, kolejna próba zgłoszenia może nastąpić dopiero po kilku miesiącach. Prócz wymagań technicznych, są także i te organizacyjne. Chociażby fizyczny adres kontaktowy itp. Niestety ostatecznie nie poznaliśmy powodu odrzucenia, gdyż Google takiego nie podaje…
Czytaj więc na: https://dailyweb.pl