TRENDY SEO NA 2019 R. – PROGNOZY 20 PRAKTYKÓW MARKETINGU INTERNETOWEGO
Co czeka nas w SEO w 2019 roku? Podobnie jak w zeszłym roku zaprosiliśmy do współtworzenia artykułu 26 praktyków SEO ze znanych agencji w Polsce. Zapytaliśmy ich, jak oceniają 2018 rok w branży SEO oraz co pozycjonerom przyniesie 2019 rok. Co nam powiedzieli i czy Google w ogóle jeszcze zaskakuje? O tym poniżej w wypowiedziach ekspertów SEO z całej Polski.
Największe branżowe zaskoczenie w branży SEO w roku 2018…
W zasadzie w 2018 roku nie było wielkich zaskoczeń. Był to rok dość spokojny dla branży SEO.
Jeśli miałbym jednak wybrać, to branżę zaskoczył najbardziej „medic update”, który dotknął strony YMYL (your money your life). Bardzo wiele witryn opierających swoją widoczność o treści w w/w kategoriach odczuło skutki tej aktualizacji. Daleko jednak tym zmianom do zmian, jakie niosły za sobą takie aktualizacje jak pingwin czy panda…
Więcej dowiesz się u źródła >Reklama online. Co nas czeka w 2019 roku?
Wartość polskiego rynku reklamy internetowej stale rośnie i – według analityków PwC – w 2018 roku przekroczy 4 mld zł, po raz pierwszy przewyższając wartość reklamy telewizyjnej. Co to oznacza dla nas? Więcej reklam oczywiście, co jednak przy obecnej liczbie aktywnych adblocków będzie wymagało od agencji reklamowych, domów mediowych i wydawców podejmowania trudnych decyzji.
Według danych Page Fair oraz Adobe (Ad Blocking Report) polscy internauci należą do czołówki światowej stawki, jeśli chodzi o blokowanie reklam. Choć tempo wzrostu penetracji adblocków w roku 2017 wyhamowało w porównaniu do poprzedniego roku, liczba użytkowników tego oprogramowania wciąż rośnie w tempie dwucyfrowym. Według IAB pod koniec 2017 roku wynosiła ona 42 proc…
Więcej dowiesz się u źródła >Czym jest audyt strony internetowej i dlaczego jest tak ważny?
W sieci można natknąć się na wiele ogłoszeń, w których, często za wręcz podejrzanie niskie kwoty, oferowane są audyty SEO, mające pomóc w wypozycjonowaniu Twojej strony internetowej. Czym jest audyt SEO, dlaczego warto go wykonać, co powinien zawierać i jak nie paść ofiarą oszustwa? Zapraszamy do naszego poradnika.
Definicja audytu SEO
Audyt SEO w założeniu ma być dość rozbudowanym dokumentem, będącym analizą danej strony internetowej pod kątem SEO. Zawierane są w nim oceny poszczególnych elementów i zalecenia konkretnych działań. Mają posłużyć do pracy nad stroną internetową w celu podniesienia jej jakości i zwiększenia widoczności. Będą to więc rady, które będą dotyczyć działań niemal każdej osoby, pracującej nad stroną – programisty, copywritera, specjalistów z zakresu marketingu…
Więcej dowiesz się u źródła >Google doradza w kwestii budowania stron AMP
John Mueller przedstawił ostatnio kilka porad na temat tego, na co zwrócić uwagę, tworząc strony typu AMP.
Sama dyskusja miała miejsce na forum Reddit. Właściciel strony spytał się, czy warto mieć stronę wyłącznie typu AMP, czy też dodać zwykłą wersję desktopową. Zastanawiał się, czy zapewni to dodatkowe korzyści.
Zanim jednak przejdziemy do odpowiedzi, wyjaśnijmy sobie bardziej szczegółowo, co kryje się pod nazwą AMP…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak skutecznie budować jakościowe linki? – 4 metody
Link building to proces, który opiera się na zdobywaniu linków prowadzących do pozycjonowanej przez nas strony. Linki te, by były skuteczne, powinny pochodzić z wartościowych źródeł. Istnieje wiele sposobów na to, by zdobyć jakościowe odnośniki, które nie dość, że będą miały pozytywny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania, to wygenerują naturalny ruch.
Jak ocenić czy dana strona jest dobra do umieszczenia linku? – narzędzia i przykłady
Na to, czy dana strona jest odpowiednim miejscem do umieszczenia linku ma wpływ kilka czynników. Powinniśmy przestrzegać się pozyskiwania linków z niewyselekcjonowanych wcześniej źródeł, gdyż może to przynieść skutki odwrotne do zamierzonych, czyli spadku pozycji w SERP-ach…
Więcej dowiesz się u źródła >Przekierowanie 301 na nieaktywnych stronach i szybkie wyindeksowanie stron
John Mueller, znany z udzielania wskazówek internautom w kontekście dobrych praktyk wg Google, zareagował na pytania o stosowaniu przekierowania 301 na nieaktywnych stronach (404) oraz w kwestii jak najszybszego wyindeksowania usuniętych stron.
W pierwszej kwestii, jeden z użytkowników Twittera wywołał do tablicy Johna z pytaniem jaki stosunek ma Google do stron, które stosują przekierowanie do swojej strony głównej w przypadku stron nieaktywnych. Użytkownik martwił się, że coraz więcej stron stosuję taką praktykę…
Więcej dowiesz się u źródła >