Z ostatniej chwili

Analiza ruchu mobilnego. Zmiany w regulaminie AdWords. Aktualizacja Speed Update! WhatsApp Business dla firm. Mobile-First Index – Google

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Analiza ruchu mobilnego na sterydach.

Legendarny „rok mobile’a” już dawno mamy za sobą. Doskonale wiemy, że jeśli chcemy odnieść sukces w sieci, to właśnie ten segment ruchu powinien znaleźć się na naszym celowniku. Niezmiennie przypominają nam o tym branżowe badania, czy chociażby ostatnie działania Google’a. Wydawałoby się więc, że powinniśmy o nim wiedzieć wszystko, prawda? Niestety, często kończymy analizę na wizycie w analyticsowej zakładce Ruch mobilny i sprawdzeniu, jaki procent wizyt zawdzięczamy smartfonom i tabletom. Jak to zmienić i naprawdę poznać naszych mobilnych użytkowników?

Naszą tajną bronią będą oczywiście segmenty, dzięki którym jak na dłoni zobaczymy różnice pomiędzy ruchem z komórek, tabletów i komputerów. Dwa pierwsze są już gotowe, ale trzeci będziemy musieli utworzyć sami. Na szczęście to tylko kilka ruchów – wystarczy kliknąć +Nowy segment, nadać mu nazwę i w sekcji Technologia wybrać: Kategoria urządzeń – ściśle pasuje do: desktop (patrz rysunek 1). No i oczywiście zapisać nowy segment 🙂 …

Więcej dowiesz się na: https://sprawnymarketing.pl

Najważniejsze zmiany w regulaminie AdWords 2017

W połowie października zaktualizowano regulamin AdWords. Użytkowników poproszono o akceptację nowych zasad i warunków korzystania z googlowskiego narzędzia. Dokument jest obszerny, więc przedstawiamy najważniejsze zmiany w zapisach dotyczących kampanii reklamowych.

Nowy punkt w regulaminie: Testowanie

Potwierdzenie nowego regulaminu jest równoznaczne z udzieleniem zgody na przeprowadzanie przez Google testów działania konta AdWords. Eksperymenty amerykańskiego giganta mogą mieć wpływ na nasze reklamy – ich format, jakość, miejsca docelowe, cele, wyniki, ceny, a także dostosowanie stawek w trakcie trwania aukcji. Teksty podejmowane są bez naszej wiedzy – nie zostaniemy o nich poinformowani, a jeśli z ich powodu spadnie efektywność kampanii reklamowych, nie mamy możliwości ubiegania się o odszkodowanie…

Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl

Nadchodzi aktualizacja Speed Update

Po raz kolejny, nadchodzący rok będzie rokiem mobile! Google znów zapowiada rewolucję i straszy developerów aktualizacją  mobilną. Kto w wakacje straci swoje pozycje?

Google właśnie poinformowało (https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html), że od lipca 2018 roku prędkość ładowania strony będzie jednym z czynników branych pod uwagę przy tworzeniu rankingu w wyszukiwarce mobilnej…

Więcej dowiesz się na: http://semahead.pl

WhatsApp Business dla firm i ich klientów

Właściciele aplikacji, z której 1,3 miliarda użytkowników korzysta do rozmawiania ze znajomymi i członkami rodziny, chcą, by w ten sam sposób można było wygodnie komunikować się z firmami. W tym celu powstał komunikator WhatsApp Business.

Dziś ludzie chcą mieć wszystko w jednym miejscu – to olbrzymie wyzwanie, ale też bardzo duża szansa dla firm, niezależnie od ich wielkości. Autorzy komunikatora WhatsApp chcą być częścią rewolucji, która ma szansę się dokonać…

Więcej dowiesz się na: http://www.benchmark.pl

Mobile-First Index – czy Twoja strona spełnia wymogi Google?

Jeszcze do niedawna można było dostrzec spore zamieszanie, kiedy Google postanawiało zaktualizować swoje algorytmy Panda i Pingwin. Wiele stron nagle traciło wówczas swoje miejsce w rankingach i wracało na nie dopiero po kolejnej aktualizacji. Google zapewnia jednak, że ostatnia z aktualizacji jest ostatnią tak drastyczną i obecnie wprowadzane będą mniejsze i mniej znaczące zmiany.

Google naturalnie nie potwierdza nigdy wprowadzonych zmian, a więc właściciele stron www mogą jedynie domyślać się, że jakaś aktualizacja miała miejsce. Mobile-First Index to największa od lat zmiana, jaka zaszła w budowie wyszukiwarki Google…

Więcej dowiesz się na: https://blog.seosklep24.pl

Google ogłosiło: prędkość witryny jednym ze składników rankingu strony

Cóż to za ciekawe wieści pojawiły się na oficjalnym blogu Google? Otóż zapowiedzieli oficjalnie, że prędkość działania strony będzie czynnikiem wpływającym na jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Jest haczyk, który całą tą deklarację wywraca.

Prędkość działania witryny na urządzeniu mobilnym zawsze nie była bez znaczenia dla wielkiego monopolisty. W końcu badania mówią o 3s, kiedy użytkownik opuszcza stronę, jeśli ta nie zechce się wczytać. Nic więc dziwnego, że pojawiają się kolejne interesujące doniesienia z obozu Google, który systematycznie rozprawia się z tym problemem, naciskając wszystkich twórców stron, by te wczytywały się jeszcze szybciej…

Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl

Storytelling: 10 złotych zasad tworzenia historii marki

Docere, delactare, permovere – nauczać, bawić i wzruszać – te trzy cechy, w myśl starożytnej zasady retorycznej, powinien zawierać każdy komunikat, aby angażować odbiorców. Jak ma się to do storytellingu? Czy istnieje przepis na udaną opowieść? Poznaj zasady tworzenia historii, które poruszają (i sprzedają!).

Tworzona przez Ciebie opowieść o marce lub produkcie służy trzem celom.

  • Informacja

Storytelling przekazuje rzetelne informacje o tym, kiedy i do czego odbiorcy przyda się Twój produkt…

Więcej dowiesz się na: http://semahead.pl

ZWIĄZEK MIĘDZY CZASEM ŁADOWANIA STRONY A WYJŚCIAMI

Pod koniec ubiegłego roku na łamach Lepiej Widocznych pojawił się wpis opisujący czym jest współczynnik wyjść. Wyjaśniliśmy sobie, że pokazuje nam procent użytkowników, dla których dana podstrona serwisu była ostatnią z całej ścieżki wizyty. Wstępnie omówiliśmy również powody, dla których internauci mogą opuszczać naszą stronę. Dziś zajmiemy się jednym z nich, a mianowicie czasem ładowania strony. Czy istnieje korelacja między tymi dwoma wskaźnikami?

Kiedy część naszych podstron w serwisie generuje dużo większy niż średnia procent wyjść powinna nam się zapalić czerwona lampka – to oczywiste. Wiadomo bowiem, że coś z tymi podstronami jest nie tak. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy może być zbyt długi czas ładowania danej podstrony. Wszyscy wiemy jak mocno denerwujące jest oczekiwanie aż strona się w pełni załaduje lub chociaż w stopniu umożliwiającym skorzystanie z interesujących nas jej części…

Więcej dowiesz się na: http://lepiej-widoczni.pl

Jak zainstalować Google Analytics? 3 sprawdzone sposoby!

Mierzenie efektów własnych działań marketingowych bardzo często kończy się na pytaniu “Jak zainstalować Google Analytics”. Ta prosta procedura przeraża osoby, które nie miały do czynienia z zabawą z kodem strony internetowej. Dziś pokażę Ci, że to nic strasznego.

Dowiesz się, jak zainstalować Google Analytics własnoręcznie i w kilku prostych krokach. Nie będzie co prawda tak prosto jak w przypadku instalacji Piksela Facebooka przez Google Tag Manager (czyt. klikanie dalej, dalej i dalej) ale z pewnością sobie poradzisz.

Instalacja Google Analytics – co musisz mieć?

  • Konta Google – zakładam optymistycznie, że każdy ma Gmaila. Jeśli masz gmaila, to masz także konto Google. Właśnie tym osobowym profilem logujesz się również do reszty produktów tej firmy – Sklepu Play na swoim telefonie czy właśnie do Analyticsa…

Więcej dowiesz się na: https://arturjablonski.com

8 sposobów na ulepszenie kampanii w Google Adwords

AdWords należy do najpopularniejszych narzędzi wpływających na promocję marki w sieci. Prezentujemy dziś sposoby wpływające na ulepszenie kampanii reklamowej w Google AdWords.

Poznanie grupy docelowej

Znajomość grupy docelowej, w kontekście reklamy w Google AdWords, wykracza poza standardową analizę parametrów demograficznych, które charakteryzują klientów. Należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na jedno ważne pytanie:  jak grupa targetowana korzysta z Google? Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie siebie w miejsce Klienta i zrozumienie wzorców zachowań, które pozwolą na  wybór odpowiednich fraz kluczowych…

Więcej dowiesz się na: https://www.ideoforce.pl

Jak poprawić szybkość strony internetowej?

Dlaczego warto zwrócić uwagę na szybkość ładowania strony?

Ponieważ, jak pokazują badania, blisko połowa internautów oczekuje, że interesująca ich strona wyświetli się w czasie krótszym niż 2 sekundy. Ponadto, oprócz komfortu użytkownika, jest to jeden z elementów, wpływających na pozycję strony w rankingu Google.

Jak poprawić szybkość strony internetowej?

Z pomocą przychodzą nam poniższe darmowe narzędzia:

1. Google PageSpeed Insights

Jest to jedno z dwóch w pełni darmowych narzędzi udostępnione przez Google, ułatwiających analizę wyświetlania witryny, zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopach.
Dostępne pod poniższym linkiem.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Narzędzie od Google podaje gotowe rozwiązania, po których zastosowaniu strona nabiera tempa…

Więcej dowiesz się na: https://www.studiolokomotywa.pl

JAK POWINIEN WYGLĄDAĆ DOBRY ARTYKUŁ CONTENT MARKETINGOWY?

Content is the king… tak, tak, wszyscy to wiedzą i często powtarzają to hasło. Jednak jak sprawić, by artykuły mogły poszczycić się królewską formą i treścią, opowiem w tym artykule.

Schemat artykułu content marketingowego

Wydaje się, że jest to kwestia tak banalna i nie powinno się jej wcale poruszać. Nic bardziej mylnego. Współpracując z ludźmi, którzy piszą artykuły content marketingowe, wielokrotnie spotkałam się z najróżniejszymi wizjami tekstów, znacznie odbiegającymi od konwencji. Bycie oryginalnym nie jest złe, ale są pewne zasady, których bezwzględnie należy przestrzegać, ponieważ czasem zbyt wizjonerska forma może spowodować, że tylko autor artykułu wie, co chciał przekazać swoim odbiorcom…

Więcej dowiesz się na: http://blog.salestube.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Optymalizacja zdjęć na stronie www. Narzędzia do badania słów kluczowych. Prowadzenie bloga firmowego – jak zacząć 14 błędów w SEO

Optymalizacja zdjęć na stronie www. Narzędzia do badania słów kluczowych. Prowadzenie bloga firmowego – jak zacząć? 14 błędów w SEO

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Optymalizacja zdjęć na stronie www Pozycjonując stronę www ‒ poza …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA