Z ostatniej chwili
Co to jest Google Analytics? Jak tworzyć angażujące treści? Remarketing: fakty i mity. Jak sobie poradzić ze spadkami z 9 i 10 lipca, pozycjonowanie

Co to jest Google Analytics? Jak tworzyć angażujące treści? Remarketing: fakty i mity. Jak sobie poradzić ze spadkami z 9 i 10 lipca, pozycjonowanie

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Google Analytics jest znanym narzędziem Google służącym do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Jest to narzędzie darmowe, które pozwala na analizę większej ilości danych niż te udostępniane za pomocą Ads (AdWords).

Aby skorzystać z jego dobrodziejstw musimy umieścić tag pobrany z Google Analytics na własnej stronie internetowej poprzez zainstalowanie wtyczki automatycznie wgrywającej tagi lub poprzez Google Tag Managera. Ostatnim ze sposobów jest ręczne dopisanie do kodu własnej strony kodu śledzącego Analytics, jednak jest to rozwiązanie dla bardziej zaawansowanych administratorów stron internetowych.

Co to jest Google Analytics – rozwinięcie

Dzięki Analytics możemy mieć dostęp do nowych wymiarów danych. Analytics jest podzielony według rodzajów raportów. Pierwszym segmentem są raporty w czasie rzeczywistym, gdzie możemy uzyskać informacje na temat ilości użytkowników, którzy znajdują się w danym momencie na stronie internetowej. Pokażą nam się informacje o źródłach wizyt, lokalizacjach użytkowników, którzy są właśnie na stronie, a także treści które czytają użytkownicy, czyli podstrony jakie odwiedzają.

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak tworzyć angażujące treści w internecie? – 6 wytycznych

Czy chcesz wiedzieć, jak tworzyć angażujące treści, które mogą nie tylko generować ruch na stronie internetowej poprzez słowa kluczowe, lecz również przyciągać użytkowników na dłużej? Jeśli tak, to koniecznie zapoznaj się z treścią tego artykułu. Poznaj nasze sprawdzone sposoby.

Obecnie już chyba nie trzeba przekonywać nikogo do tego, że treść stała się główną osią marketingu online. Bez niej właściwie trudno cokolwiek „ugrać”, a rozwiązania typu AdWords są tylko doraźne. A na pewno nie tak kompleksowe i globalne jak tworzenie treści.

Doszło nawet do tego, że pod kątem pozycjonowania treść stała się na tyle istotna, że jest wymieniana jako jeden z istotniejszych elementów strategii SEO.

Jednak samo tworzenie treści powoli zaczyna nie wystarczać. Jest jej po prostu za dużo. Dlatego też warto poznać słowo-klucz, czyli treści angażujące użytkowników…

Więcej dowiesz się u źródła >


Remarketing: fakty i mity!

REMARKETING NIE JEST NOWYM WYNALAZKIEM – W PRZYPADKU REKLAM “OFFLINE” CZĘSTO MOŻNA SPOTKAĆ SIĘ Z RABATAMI DLA POWRACAJĄCYCH KLIENTÓW, SPECJALNYMI ULOTKAMI PRZYPOMINAJĄCYMI O ISTNIENIU DANEJ USŁUGI LUB INNYMI FORMAMI PRÓBY ZATRZYMANIA PRZY SOBIE KLIENTA, KTÓRY JUŻ RAZ ODWIEDZIŁ NASZ SKLEP. MIMO TO REMARKETING ONLINE NADAL JEST NIEDOCENIANĄ FORMĄ REKLAMY.

Poniżej przedstawiam wyniki dla jednego ze sklepów – porównanie przed wprowadzeniem remarketingu (w tym przypadku statycznego) i po jego wprowadzeniu. Dane obejmują 3 miesiące działania konta bez remarketingu i następnie z jego wspomaganiem…

Więcej dowiesz się u źródła >

Jak sobie poradzić ze spadkami z 9 i 10 lipca, jeśli pozycje nie wróciły samoczynnie po kilku dniach?

W dniach 9-10 lipca można było zaobserwować nienaturalne spadki pozycji lub wręcz zupełne wypadnięcia niektórych stron na poszczególne frazy kluczowe. Sytuacja była na tyle dziwna, że miała miejsce dokładnie w dniu ogłoszenia przez Google wdrożenia aktualizacji algorytmu Speed Update.

W związku z powyższym większość zainteresowanych tematem zaczęła upatrywać przyczyny spadków w problemach ze zbyt niską wydajnością stron i wolnym ładowaniem zawartości. Częściowo nie współgrało to z komunikatem opublikowanym przez Google, gdzie napisano, że wraz z wdrażaną aktualizacją algorytmu ucierpią jedynie najwolniejsze strony internetowe. Niestety nie zostało jasno sprecyzowane, kiedy strona jest wystarczająco szybka, a kiedy już zbyt wolna i to właśnie powodowało wątpliwości. Teoretycznie można polegać na wskaźniku Chrome User Experience w narzędziu Page Speed Insights, ale jeśli chodzi o nieduże polskie strony, często brakuje danych od użytkowników i wgląd do wyniku jest niedostępny…

Więcej dowiesz się u źródła >


Video marketing na stronie – czy warto?

Marketing wideo jest obecnie jedną z najpopularniejszych taktyk dla marketingowców działających online. Nie bez powodu: format wideo jest bardziej wciągający oraz bardziej zapadający w pamięć wśród konsumentów niż jakikolwiek inny rodzaj treści. Tylko w ciągu ostatnich 30 dni do internetu przesłano więcej treści wideo niż w ostatnich 30 latach tradycyjnych treści telewizyjnych. Aby dać Ci wyobrażenie o tym jaką moc posiada wideo marketing stworzyliśmy ten poradnik wraz z kilkoma statystykami.

Rola video w kreacjach reklamowanych przybiera na sile z roku na rok. Co raz szybszy internet pozwala oglądać klipy filmowe nawet bez dostępu do stałego łącza. Wykorzystują to bardzo chętnie osoby odpowiedzialne za marketing w firmach…

Więcej dowiesz się u źródła >

Przycisk „Zadzwoń teraz” w Google My Business!

Chyba wszyscy mamy wrażenie, że Google ani myśli dać nam odpocząć letnią porą od serwowanych co chwilę nowinek i aktualizacji. Tym razem nową funkcję otrzymała aplikacja Google My Business, w ramach której uruchomiono przycisk „Zadzwoń teraz”.

Od teraz, firmy posiadające wizytówkę w Google Moja Firma, mają możliwość dodania swojego numeru telefonu w formie przycisku wzywającego do działania (ang. CTA – call to action)…

Więcej dowiesz się u źródła >

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych Jak budować strategię content marketingową Dlaczego strona nagle znika z wyników wyszukiwania

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak budować strategię content marketingową? Dlaczego strona nagle znika z wyników wyszukiwania?

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Czy wiesz, że najczęściej wybieranym …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA