Działania w zakresie SEO jak i wszelkie aktywności marketingowe w wynikach wyszukiwania ogromnymi krokami zmierzają do urządzeń mobilnych. Przeciętny użytkownik spędza około 70% więcej czasu przeglądając Internet za pośrednictwem tabletu czy smartfona niż za pomocą komputera stacjonarnego czy laptopa.
Google idąc z duchem czasu postawiło sprawić, że treści na urządzeniach mobilnych będą ładować się błyskawicznie i tak powstała technologia AMP, czyli Accelerated Mobile Pages.
Czym dokładnie jest AMP?
AMP to funkcja pozwalająca na szybsze ładowanie treści na urządzeniach mobilnych. W skrócie chodzi o to, że treść nieobciążona ładującymi się długo kodami JavaScript, kodami śledzącymi i innymi mechanizmami, skutkuje znacznym przyspieszeniem czasu ładowania się strony.
Oczywiście programiści są w stanie osiągać podobne rezultaty poprzez częste optymalizowanie wydajności, jednak po pewnym czasie napotkają blokadę w postaci ograniczonych środków.
Technologia AMP w Twojej witrynie?
Posiadanie strony AMP jest dodatkiem, osobnym elementem, jaki powinien być ładowany z innego katalogu i systemu plików. Posiadając witrynę, w której publikowane są artykuły należy pamiętać, aby mieć dwie wersje każdej strony artykułu: oryginalną, dostępną z każdego urządzenia oraz wersję AMP.
Ponieważ system AMP nie zezwala na wykorzystanie wielu elementów JavaScript, możliwe, że konieczne będzie osobne przepisanie szablonu strony. Dodatkowo różne elementy, takie jak czcionki, muszą być ładowane przy użyciu specjalnego rozszerzenia amp-czcionki, aby przyspieszyć ich ładowanie.
Multimedia również posiadają swoje własne rozszerzenie. Jeśli chcemy, aby nasz artykuł był wzbogacony o obraz, musi on być wygenerowany za pomocą parametru AMP-img i musi zawierać wyraźne szerokość i wysokość. Do osadzania wideo musimy wykorzystać stosowane lokalnie, hostowane przez HTML5 wideo, zwane amp-video. Istnieje również wsparcie dla dodatków takich jak pokazy slajdów poprzez amp-carouseli i amp-image-lightbox. Te oraz rozszerzone tagi nie są trudne w użyciu, wymagają po prostu dobrego zaplanowania w projekcie serwisu.
Aby Google było w stanie wykryć artykuł w wersji AMP, należy zmodyfikować oryginalną wersję strony artykułu. Oryginalna strona publikacji musi zawierać następujący tag zasadniczo kanoniczny dla stron AMP…
Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://promotraffic.pl