Czym jest marketing sensoryczny? Wyobraź sobie, że w drodze do pracy mijasz piekarnię. Wcześniej zjadłeś śniadanie, więc nie odczuwasz głodu, jednak pod wpływem zapachu świeżego pieczywa wchodzisz do środka. W tle leci Twoja ulubiona piosenka, unosi się woń pieczonych bułek, a wzrok dodatkowo przykuwają kolorowe ciasta. Bez większego namysłu decydujesz …
Zobacz więcej »Optymalizacja tekstu pod kątem SEO. Jak dobrze wykorzystać e-mail marketing w czasach kryzysu? Czym jest SEO, a czym pozycjonowanie?
Optymalizacja tekstu pod kątem SEO Już dawno odeszliśmy od stosowania archaicznych zasad polegających na tym, aby trzymać się ściśle określonego zagęszczenia słów kluczowych na stronie. W tej chwili najważniejszy jest użytkownik i to, aby treści publikowane w serwisie były merytoryczne i prezentowały wysoką jakość. Optymalizacja tekstu pod kątem SEO Już …
Zobacz więcej »Jak osiągnąć efekty pozycjonowania szybciej niż zwykle? Czy pozycjonowanie zapewnia stały zysk? Google Trends – co to jest i jak korzystać?
Jak osiągnąć efekty pozycjonowania szybciej niż zwykle? Lista sprawdzonych rozwiązań Pozycjonowanie stron internetowych to długi proces, który często wystawia na próbę cierpliwość przedsiębiorców. Czas oczekiwania na efekty SEO może zajmować rok, a nawet dwa lata. Czy można ten proces przyspieszyć? Jest dostępnych wiele sposobów, które pozwolą Ci wpłynąć na szybkość …
Zobacz więcej »Pozycjonowanie WordPress – SEO. Pozycjonowanie stron a Social Media. Jak zwiększyć widoczność strony. Duplikacja treści
Pozycjonowanie WordPress – SEO optymalizacja krok po kroku – poradnik WordPress to największy system zarządzania treścią w Internecie. Obsługuje ponad 43% wszystkich witryn w sieci, a to oznacza, że przynajmniej 1 na 3 strony używa właśnie tego narzędzia (źródło: Kinsta). Na przestrzeni ostatnich lat trend ten ulega ciągłemu wzrostowi. Jego wszechstronne …
Zobacz więcej »Jak szybko starzeje się strona internetowa? Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Kompletny przewodnik po link buildingu w 2022 roku
Jak szybko starzeje się strona internetowa? To, że strony internetowe się starzeją, jest oczywistym faktem. Dlaczego się tak dzieje? Wiele zależy od początkowego stanu witryny, a także decyzji podjętych przy jej zakładaniu. Dużą rolę gra też moda. Ciekawe? Zapraszamy do lektury. Dlaczego strony internetowe się w ogóle starzeją? Starzenie się stron …
Zobacz więcej »Czy długość artykułu ma wpływ na jego popularność w sieci? Dobieranie słów kluczowych pod SEO. Jak zwiększyć współczynnik konwersji na stronie
Czy długość artykułu ma wpływ na jego popularność w sieci? Wielu twórców internetowych zadaje sobie pytanie, czy długość artykułu ma wpływ na SEO? I czy w ogóle brać pod uwagę liczbę znaków podczas pisania treści? Na te i pokrewne pytania postaramy się dziś odpowiedzieć. Czy długi artykuł to dobry artykuł? …
Zobacz więcej »Czy Twoja strona spełnia wytyczne Search Quality Guidelines? Czy SEO to marketing? Dlaczego content marketing
Czy Twoja strona spełnia wytyczne Search Quality Guidelines? By Twoja strona uplasowała się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, nie tylko musi spełniać warunki wyznaczone przez algorytm Google. Dodatkowym elementem, na który warto i trzeba zwrócić uwagę, są wytyczne Google dla webmasterów (Search Quality Guidelines). Nie stanowią one algorytmu …
Zobacz więcej »Analityka internetowa a SEO. 12 najlepszych wskazówek SEO dotyczących blogowania. Linkowanie wewnętrzne, a SEO
Analityka internetowa a SEO Nie ważne czy prowadzimy bloga czy stronę internetową – najważniejszy jest ruch. Może być organiczny albo wytworzony przy pomocy reklam i innych narzędzi. Każde działanie może być wsparte SEO, poprzez pozycjonowanie Twoja witryna stać się bardziej widoczna w sieci i generować nowe kliknięcia. Bez tego, strona może zostać …
Zobacz więcej »Trendy marketingowe 2022. Co to jest techniczne SEO? Koniec plików cookies. Google zmienia zasady gry
Trendy marketingowe 2022 – opinie 15 ekspertów z branży Ostatnie dwa lata spłatały nam figla, na wszystkie sposoby próbując udowodnić, że należy spodziewać się głównie niespodziewanego. Mimo wszystko początek roku to dobry moment na to, aby podsumować swoje dotychczasowe działania marketingowe i wyciągnąć z nich wnioski na przyszłość. A jak …
Zobacz więcej »Błędy popełniane w marketingu szeptanym. Rozszerzona rzeczywistość w marketingu. Audyt SEO strony internetowej
10 błędów popełnianych w marketingu szeptanym Marketing szeptany to przede wszystkim działania nastawione na interakcję z użytkownikami na różnych stronach internetowych, forach, portalach czy kanałach społecznościowych. Poprzez prowadzoną komunikację można zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z produktów lub usług marki. Prowadząc marketing szeptany w Internecie, należy mieć na uwadze, że nie wystarczy znaleźć …
Zobacz więcej »Alexa.com zostanie zamknięta! SEO czy SEM – zalety i wady obu rozwiązań. Kontrasty na stronie internetowej
Alexa.com zostanie zamknięta! Najpewniej każdy… Webmaster, doskonale zna Alexa.com, a przede wszystkim zna różnice między serwisem Alexa.com a asystentem głosowym Alexa. Obie te usługi/produkty pochodzą od jednego właściciela – Amazon, który właśnie postanowił zamknąć ranking stron Alexa.com. Celowo napisałem o webmasterze, bo to właśnie za czasów „webmasterów” serwis ten najpewniej …
Zobacz więcej »Zmiany algorytmu w Google typu Core oraz Spam Link. Marketing szeptany w działaniach SEO. Jak pisać opisy kategorii?
Zmiany algorytmu w Google typu Core oraz Spam Link – na co zwrócić uwagę? Google Mnie nie kocha – i to tak od stycznia 2020 roku Tymi słowami niemalże każda seowczyni i niemalże każdy seowiec powita „czerwony” poranek, gdy w monitoringu widzi spadki pozycji dla słów kluczowych, które pozycjonuje u klienta. …
Zobacz więcej »Czy nazwa domeny wpływa na SEO? SEO to tylko jeden z elementów marketingu online. Najlepsze wtyczki SEO do przeglądarek
Czy nazwa domeny wpływa na SEO? Jedną z kluczowych decyzji odnośnie założenia nowej strony internetowej lub też sklepu internetowego, jest wybór adresu, poprzez który będą wchodzili użytkownicy. Tutaj pojawia się pytanie, czy wybór nazwy domeny wpływa na SEO? Domena jest swego rodzaju przyjaznym adresem URL, dzięki któremu internauci mogą znaleźć konkretną …
Zobacz więcej »Artykuły sponsorowane czy własny blog – co jest lepsze? Struktura strony internetowej. Pozycjonowanie Long Tail
Artykuły sponsorowane czy własny blog – co jest lepsze? Artykuły sponsorowane i blog firmowy to jedne z kluczowych narzędzi content marketingu, będące bez wątpienia bardzo ważnym punktem w strategii marketingowej firmy. Są skutecznym sposobem dotarcia do odbiorców, a umiejętnie zaplanowane i sprawnie napisane mogą przynieść biznesowi wiele korzyści. Czym różni się …
Zobacz więcej »Tytuły artykułów – jak je pisać? Jak zoptymalizować stronę główną pod kątem UX? Jak samemu pozycjonować stronę w Google
Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy …
Zobacz więcej »Jak stworzyć najlepszy opis strony? Dlaczego Twoja reklama nie sprzedaje? Jak napisać mailing? Jak optymalizować stronę internetową pod słowa kluczowe
Jak stworzyć najlepszy opis strony? Meta description bez tajemnic Co to jest meta description, jak je napisać i gdzie dodać oraz sprawdzić? Przed Tobą kompleksowy poradnik o meta description: długość, wpływ na SEO, przykłady, checklista, ładunek emocjonalny – czyli wszystko, co pomoże Ci stworzyć poprawny i angażujący opis strony, widoczny w wynikach wyszukiwania Google. Chcąc przyciągnąć na swoją …
Zobacz więcej »7 strategii grupowania słów kluczowych w Google Ads. Emoji w marketingu. Relinkowanie, czyli jak może pomóc Ci Twoja konkurencja?
7 strategii grupowania słów kluczowych w Google Ads W pracy z kampaniami Google Ads jednym z największych wyzwań jest przygotowanie oraz podział słów kluczowych na grupy. Aby sprawniej i wygodniej zarządzać kampanią, warto podzielić odpowiednio słowa, aby poprawić trafność reklam i zmniejszyć koszt kliknięcia. W tym artykule przedstawię Wam kilka …
Zobacz więcej »Czy raporty linków zewnętrznych da się zautomatyzować? Pozycjonowanie nowej strony vs. witryny z długą historią. Dwie strefy SEO
Czy raporty linków zewnętrznych da się zautomatyzować? Czas poświęcony na wypełnianie raportów dla wszystkich klientów i prezesów można liczyć w dziesiątkach godzin. Dlatego warto zautomatyzować chociaż część tego procesu. W tym tekście znajdziesz przydatne wskazówki, jak wykorzystując Google Spreadsheets oraz XPath zaoszczędzić swój czas. Co to jest xPath? XPath jest …
Zobacz więcej »Analiza słów kluczowych. Content Marketing? Tych błędów nie popełniaj! Hasła reklamowe – porady i przykłady budowy.
Analiza słów kluczowych – dlaczego jest taka ważna? Rozpoczynając przygodę z SEO z pewnością usłyszymy, że jednym z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu strony internetowej są słowa kluczowe. Odpowiednio dobrane nie tylko do branży klienta, ale także pod względem sezonowości, konkurencyjności oraz liczby wyszukań przez innych użytkowników serwisu potrafią zdziałać cuda …
Zobacz więcej »Monitoruj dziania SEO w arkuszach Google za darmo. Na co zwrócić uwagę wybierając hosting, SEO. Na czym polega optymalizacja strony pod SEO
Monitoruj dziania SEO w arkuszach Google za darmo – 10 gotowych arkuszy W dzisiejszym świecie narzędzi do monitorowania postępów naszej pracy jako specjalisty ds SEO czy właściciela firmy, który samodzielnie dba o pozycje w wyszukiwarkach mamy mnóstwo. Ja dzisiaj chciałbym się skupić na prostych i darmowych narzędziach do monitorowania procesu pozycjonowania przez zwykłego „Pana Kowalskiego”, choć podejrzewam, że wskazane tutaj narzędzia pomogą też niejednemu …
Zobacz więcej »Do czego potrzebna jest treść na stronie internetowej? Aktualizacja treści na stronie WWW. Co to jest remarketing? Twoja firma na Mapie Google
Do czego potrzebna jest treść na stronie internetowej – zalety prowadzenia bloga To niezaprzeczalny fakt i wie o tym każda osoba związana z branżą SEO. Google ocenia strony pod wieloma aspektami. Czynników rankingowych jest kilkadziesiąt (o ile nie kilkaset), ale możemy wyszczególnić trzy główne grupy czynników: Aspekty techniczne witryny (szybkość …
Zobacz więcej »Dlaczego duplicate content jest szkodliwy. Google kończy erę cookies. W jaki sposób pozyskiwać linki dla strony lokalnej?
Dlaczego duplicate content jest szkodliwy dla twojej strony? W malarstwie kopiowanie dzieła sztuki uznawane jest za fałszerstwo. W prawie autorskim skopiowanie cudzego utworu jest plagiatem. W sieci powielenie treści na stronie nazywa się duplikatem treści (ang. duplicate content). Czy to zjawisko jest tak samo niebezpieczne, jak kradzież? Jakie negatywne konsekwencje …
Zobacz więcej »Czy pozycjonowanie strony one page jest możliwe? Własna strona internetowa – od czego zacząć? Pozycjonowanie w Mapach Google
Czy pozycjonowanie strony one page jest możliwe? Tworząc stronę produktu lub witrynę dla firmy, warto zadbać o to, aby była ona atrakcyjna wizualnie oraz przejrzysta. Coraz popularniejsze stają się szablony bez podstron, których główną zaletą jest minimalizm i profesjonalny wygląd. Wiele osób nie wie jednak, w jaki sposób można odpowiednio …
Zobacz więcej »Jak korzystać z Google Trends? Optymalizacja strony www pod SEO. Jak planować wydatki na content marketing? WordPress SEO
Jak korzystać z Google Trends? Zadbaj o skuteczność swoich kampanii marketingowych! Prowadzenie własnej firmy to nie lada wyzwanie. Aby przedsiębiorstwo sprawnie funkcjonowało właściciele firm muszą sprostać wielu zadaniom, w tym również przygotowaniu kampanii marketingowych. Opracowanie skutecznej kampanii wymaga doświadczenia, ale także znajomości narzędzi, które znacznie ułatwiają i przyśpieszają pracę. Jednym …
Zobacz więcej »Duplikacja treści – największy wróg SEO. Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Meta tagi – czym są i jakie mają znaczenie?
Duplikacja treści – największy wróg SEO Powielanie treści jest jednym z często spotykanych przykładów błędów znajdowanych w czasie analizy strony internetowej w ramach procesu pozycjonowania. Jest to dość złożony problem, którego przyczyny nie są czasami łatwe do ustalenia. Z tego artykułu dowiesz się: co to są powielenia treści i jakie …
Zobacz więcej »Co to jest mikrokonwersja i jak ją mierzyć? Jak pozycjonować strony usługowe? Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne w SEO – czym jest i co daje?
Co to jest mikrokonwersja i jak ją mierzyć? Konwersja – działania pożądane przez właściciela strony Niedawno pisaliśmy artykuł poświęcony konwersji. Wyjaśnialiśmy w nim, że w uproszczeniu konwersja to działanie użytkownika strony pożądane przez właściciela tej witryny. Do takich działań należą przede wszystkim pozyskanie klienta i dokonanie przez niego zakupu. Informacje dotyczące …
Zobacz więcej »